Alla inlägg under januari 2009

Av Emma Eckerman - 28 januari 2009 17:14

Då var man tillbaka i sur sveg igen då efter 9 dagar i ö-sund, längtar tills jag flyttar dit så ja slipper det här skit stället! Har iallafall haft en riktigt bra vecka, träffat vänner och umgåts, men har även hänt lite tråkigheter :(


jag och en tjejkompis skulle ut i torsdags, hade jätte trevligt hemma hos henne hon jag och två andra, efter ett tag ringer vi till en annan kompis till mig för att höra om hon ville komma dit, visst sa hon och undrade ifall en killkompis till henne fick följa med, efter lite tveksamheter så fick han följa med till slut, bara han var lugn sa vi.... en kompis som var där åkte och hämtade min andra tjejkompis och hennes killkompis, när dom kom dit vi var så var han lugnt... i BÖRJAN... la inte märke till någe specielt förutom att han verkade vara skapligt full.... var väl inget mer med tänkte vi... men ack vad fel man kan ha.... efter ca en halv timme frågade den där killen ifall min kompis hade nå pulver att sälja, då blev hon förbannad och sa att han skulle sätta sig ner i soffan och hålla käften eller så skulle hon sparka ut honom där ifrån med huvudet före, han satte sig ner och var tyst...... två tjejkompisar gick på toaletten sen började den här killen lta toan för han skulle dit, jag sa att det var upptaget så han fick vänta, då gick han ut och pissade alldeles utanför min kompis dörr så jag sa åt honom att han fick lägga av med det, men han slutade inte såp jag hämtade hon som bodde där hon blev förbannad på killen och sa att han fick inte komma in mer så vi slängde ut honom och min andra tjejkompis som var kompis till den här killen, efter ett tag ringer hon mig och jag går ut för att höra vad hon vill, då ville den här killen be om ursäkt så jag hämtar hon som bor där, men hon sa att det finns inget han kan säga vi ville inte ha honom där, sen började han bli lite aggresiv och började skrika och sa att han ville ha sina skor som han hade glömt i lägenheten, både jag och hon som bor i lägenhetn sa till honom att han inte kommer in utan han får stå där ute och vänta så går vi in och hämtar skorna till honom, men han vägrade lyssna och blev ännu mer aggresiv så han tog tag i min tjejkompis med armen runt nacken och började slå henne i huvudet och ryggen, chockad som jag blev försökte jag gå emellan med det gick inte så jag ropade på en killkompis som var inne i lägenhetn att vi behövde hjälp så han kom ut och gick emellan men då började den här killen att gå på honom istället så vi ringde till polisen och berättade vad som hade hänt, medans hon pratar i telefon med polisen så "lugnade" den här killen ner sig ca två sekunder sen börjhade han slå min kompis igen medans hon pratade i telefonen så polisen skickade en bil direkt.... min killkompis gick emellan igen och sen gick dom in, förutom jag som stog ute och rökte och den andra idioten som oxå stog kvar där ute, han började prata med mig och sa att han ville ha sina skor igen, men jag sa til honom att han kommer in in här han får vänta. sen började han bli aggresiv igen och började säga till mig att han skulle slå mig gul och blå och att han skulle döda mig, och han sa även att jag inte skulle ha några bevis eftersom det bara var han och jag där ute, jag berättade då för honom att han skulle åka dit ändå eftersom han redan hade slagit två av mina kompisar och att polisen var på väg... sen började han säga att han var "nånting" och att jag borde vara rädd för honom, så sa jag till honom att jag inte var rädd för honom sen hoppade han på mig tog tag i mina armar och började slå mig i huvudet och vid tinningen,försökte få honom att sluta med det gick inte, han var för stark, tur var att min killkompis som var i lägenheten såg vad han höll på med genom fönstert så han sprang ut och gick emellan... bara sekunderna efteråt kom polisen och förde honom ner på stationen medans två andra poliser stannade kvar hos oss och förhörde oss lite om vad som hade hänt.......


usch säger jag bara det var inte en rolig kväll det där, men killen är iallafall polisanmäld nu och det kommer troligen att bli rättegång, han är misstänkt för misshandel,olaga hot och narkotikabrott... och det är inte mer än rätt tycker jag, jäkla idiot säger jag bara!!!!!


Över till annat, jag har iallafall bestämt mig för att jag ska börja med GI-metoden imorn, mamma och syter började med det i måndags så då kan jag lika gärna hoppa på imorn men, måste verkligen komma igång nu.... ska nog lägga cambridge på hyllan ett tag, börjar lite smått med GI istället :) men det funkar nog lika bra det tror jag, syrran har redan gått ner 3 kg :) och jag måste gå ner MINST 10-15 kg..... har gått för långt nu...men har å andra sidan inte mått så bra heller och sen jobbar jag som jag gör...


Tror jag ska försöka sova lite nu innan jobbet, har sovit dåligt inatt så kan behöva lite sömn faktiskt.. återkommer med mer en annan dag :P Ha det så bra allihopa och glöm inte att KOMENTERA ;) :D

Tack alla mina vänner i Ö-sund för en bra vecka (bortsett från torsdagen) trivs som bäst med er, glömmer det dåliga för ett tag!


Puss och kram

Av Emma Eckerman - 19 januari 2009 06:07

sitter på jobbet nu och ha en timme kvar, ska bli så himla skönt att gå på låmgledigt idag kan jag ju lova, har vart en tuff vecka, jobbat mån,tis,fre,lör och sön huvva!! har vart en riktigt helvetes helg alltså.. bara en massa stress på jobbet, vilket i sitt vis kan vara lite bra för då går tiden fortare men ja, är skönt när det är lugnt med :P


Idag eller imorn åker jag til ö-sund igen, pallar inte att vara här hemma i sveg, det går bara inte, tar första bästa chans att åka härifrån! tragiskt med sant!


Jag har funderat en hel del under den här helgen, suttit och tänkt på en viss person, och det gör så ont att intre ha dig i mitt liv längre :(..... jag vet inte om du läser min blogg men ifall du gör det så vill ja bara att du ska veta att jag SAKNAR DIG OERHÖRT MYCKET, det går inte en dag utan att jag tänker på dig och tänker på hur jag skulle ha gjort saker och ting annrlunda så hade det kanske inte slutat såhär mellan oss :( Jag hoppas att vi en dag ganska snart kan börja umgås igen och att vi i framtiden löser alla problem och kanske kan försöka på nytt igen, jag vet inte ja, det är kankse bara en dröm jag har, jag hoppas det blir sann! Jag hoppas iallafall att du har det bra, jag tänker på dig ! Varje dag,<3


Iallafall så ska jag träffa min ellegumma när jag är i ö-sund, känns som det var evigheter sedan nu :( saknar ju dig, nu får tiden gå fort så jag slutar mitt jobb och flyttar härifrån och vi kan börja med gym och allt vi pratat om :) Det ska bli så himla skönt, måste verkligen komma igång nu, går bara utför känns det som, och det blir inte bättre heller av att jag mår som jag gör :( Elle- Jag älskar dig vännen!

Ska även träffa min älskade madde, känns jätte kul att vi har fått upp kontakten så bra igen, kändes ett tag som att vi höll på att glida ifrån varandra men vi har hittat tillbaks nu(haha låter som värsta kärleksparet här nu men wtf! ;P ) Vill bara att du ska veta det :) och jag hoppas du vet att jag finns här för dig, dag som natt, är bara att ringa om du känner att du behöver prata, jag förstår att du har det väldigt tufft just nu, men jag finns här för dig glöm inte det ! Jag älskar dig!


Nu måste jag gå på larm, hinner inte skriva me r:P ha det bra allihopa! Puss och kram

Av Emma Eckerman - 11 januari 2009 19:33

Ja jag och syster åkte till Ljusdal i fredags efter att jag hade sovit en sväng efter jobbet, när vi kom fram till ljusdal så hämtade vi upp madde,åkte på affärn,gick på sysemet och sen köpte jag en klänning med soom jag skulle ha på kvällen, fast det blev nå helt annat istället,efter att ha bytt kläder 711 ggr ;P När vi kom hem till madde så öppnade jag en bacardi brezer pineapple,så jäkla god :D min nya favorit tror jag! Syster hoppasde in i duschen och sen började vi med maten, eller ja det var madde och isabell(maddes lillasyster) som gjorde maten, jag satt å kolla ¨på och drack, hahahaha...... var ju gärst så wtf fick ju inte hjälpa till :) Iallafall så blev det potatisgratäng och kotletter, fetaost sallad och nån sås kommer inte på vadden heter men gott som fan vare :D När vi hade ätit så hoppade jag in i duschen,sen sminkade jag mig och fixade håret, fick inte till de som jag ville ha det, varken håret eller sminket... blev så jäkla irriterad så jag tvätta av mig sminket och duchade om håret och började om på nytt, hahahaha! Jobbigt att vara tjej ibland *skrattar* efter en stund senare fick jag iallafall till det bra, blev inte helt nöjd med det dög ;P sen vare bara till att fortsätta dricka :D vid 20 tiden drog vi iväg på en förfest,träffade en sån jkla skön brud, kompis till madde....haha fan vad jag diggade henne, sen vare ju två andra torbollar till brudar, kunde inte ens säga hej när vi kom även fast vi hälsade! töntar, hahaha!


blev inte så långvariga på festen vid 23 tiden drog vi vidrae på krogen, madde höll nästan inte på att komma in för att vakten sa att hon var för full, blev så jäkla förbanand på honom och sa det ena och det andra, sen efter ett tag så gav töntjäveln med sig och sa att hon fick komma in men att han skulle hålla ett öga på henne hela kvällen, och det gjorde han med ska ni veta.... iakttog fan vartenda steg hon gick tror jag, så jäkla fjantigt!!Jag menar så länge man sköter sig så kan man inte neka någon att komma in på krogen, vore ju skillnade om hon var aspackad å inte visste vad hon gjorde,men nu vare ju så att hon visste exakt vad hon gjorde och så, vara bara lite full, vem fan bryr sig lixom!!

Iallafall så hade jag sjukt jäkla kul inne på krogen,dansade verkligen som aldrig förr :D var riktigt roligt :) spelade bra musik med hela kvällen ;P sen blev det hemfärd och sängen direkt nästan, vi åt lite fyllekäk fört, och tur var vl det annars hade jag ju mått piss dagen efter, vilket jag inte gjorde nu, mådde riktigt bra förutom att jag var jäkligt trött bara men de kan man ju leva med :D och att jag fortfarande var full när jag vaknade , hahaha!


På lördagen så vare slapp dag och då menar jag verkligen SLAPP, vi låg fan i soffan som 4 soffpotatisar exakt hela dagen och bara glodde på tv,enda gångerna vi rörde oss var när vi åkte iväg och hämtade pizza och då vi duchade när vi hade vaknat, haha herregud säger jag bara... men det var iallafall jäkligt skönt med en sån där slapp dag, satt och kollade roliga klipp på intenet större delen av kvällen iallafall och herregud vad vi skrattade fick ju fan ont i magen *ler* hahaha!!!! Så nu kommer vi leva länge ;P "ett gott skratt förlänger livet" som man brukar säga, och vi hade en hel del goda skratt, haha!!!!!


Idag har vi inte gjort så mycket mer än å vaknade,åt frukost duscha packade ihop våra saker och sen körde hem till sveg, har vart på affärn med mamma och sen hjälpte jag henne med maten, tacogratäng så jäkla gott... bra mycket godare än vanligt tacos :P sen har jag  bara suttit vid datan och lagt in lite bilder och sånt, höhö och nu skriver jag blogg ;P kul kul haha! Ja just de har tvättat och hängt tvätt med :D hehe


Nu hade jag inte så mkt mer att skriva denna gång, kommer väl mera en annan händelserik dag eller nått ;) ha det bra allihopa och glöm inte att komentera för guds skull :D haha! Puss på er

Av Emma Eckerman - 7 januari 2009 16:19

Livet är som en brustabeltt, allting löser sig! ;) haha fan vad jag diggar det citatet :D


Idag sov jag till 13.30 skulle behövt sova längre eftersom jag ska jobba inatt, usch inge suigen alls på att jobba, speciellt inte nu efter att jag vart långledig 9dagar :P Men Baiba är tillbaka nu , weeee ska bli kul å träffa den token igen :=O


Över till förra året, höhö... på nyårsafton så var jag med madde och lillfisen, vi var bara hemma och tog det allmänt lugnt, gjorde potatisgratäng och inbakad fläskfilé hur gott som helst aldrig ätit det innan :P hade verkligen missat någe, synd bara att jag åt det så sent, nu får jag ju inte äta eftersom jag ska börja banta, haha!! Får ta det nån annan gång... :P hihi

Iallafall så hade jag det väldigt trevligt, drack lite vin när lillfisen hade lagt sig :) kollade på nerräkningen på tv :P mysigt det med, man måste ju inte supa skallen av sig bara för att det är nyårsafton, så överskattat tycker jag!


På min långledighet har jag vart i ö-sund hela tiden, spenderat den mesta tiden med madde faktiskt, träffade elle på stan en sväng med och shoppade lite :) har även träffat putte med, och btw tack för blommorna jag fick idag, väldigt fina :)


Till helgen ska jag bara vara hemma och ta det lugnt, känns som de var evigheter sedan jag var hemma hehe fast det bara var i julas :P tiden går så fort så man hinner ju inte med!

Syster frågade om jag ville vara med och dricka lite vin, men får se hade tänkt börja med cambridge till helgen eftersom jag ändå är ledig, men vi får se, vill ju gå ner i vikt men är verkligen inte motiverad till att börja med just cambridge, fan varför ska allt vara så svårt? kan man inte bara vakna en dag och gått ner allt man vill så vore ju det perfekt :D


nä nu ska jag hjälpa till med maten här hemma, blir kyckling idag :) gott gott :P ha det så bra allihopa, och glöm inte å komentera :D:D:D:D:D


Puss och kram från mig!!!

Presentation

Omröstning

Är du kär?
 Ja
 Nej
 Jag vet inte?
 kär, vad är det?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards